Pages

27 September 2012

. BICARA HATI #39 .

.
.
Jauh jarak ku tempuh untuk cinta ku
Walaupun seluruh resah di diri
Ku benci namun ku rindu dalam lamun ku
Selalu ada wajahmu menghiasi dinding hati

Kau dalam hati ku
Hanya engkau walau bukanlah kau yang pertama
Yang pernah singgah di hati ku
Namun ku mau

Dan kau bila hati mu
Sepertinya sama dengan hati ku
Paling tidak bisakah berdua
Selamanya kau dan aku
.
.
Dalam hening hati ku tertegun dengan lamun ku
Menikmati semua rasa hati bertabur rindu
Di kehidupan ada cinta yang terus berkembang
Sepertinya dunia penuh warna

Dalam rentan jiwa ku telusuri arti cinta
Melintas nama mu dalam rindu ku takut sepi
Seperti ku tidur dalam jerami tak terurus
Lenyapkan semua tanda tanya

Begitu ku rasa berbeda setelah cinta ini kau sentuh
Dunia yang dulu sepi kini telah berubah
Bersama mu sangat berarti, tak ingin kubuang rasa ini
Ku turuti semua kehendak di hati ku
.
.
Sesungguhnya aku katakan
Apa yang di fikir ku
Mengapa aku sangat risau
Bila kau masih dengannya

Takkah kau rasakan sesuatu
Yang lain dari biasa
Janggalnya senyum ku terpaksa
Kerna tak inginkan ini

Mengertilah aku resah
Mungkinkah aku cemburu
Tolonglah tenangkan aku
Putuskan dia bercintalah dengan ku
.
.

   

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik