Pages

04 May 2011

. HARI AKU MELANGKAH .

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Penyayang..

Hari ini aku melangkah pergi.
Dengan harapan,
aku tidak akan menoleh lagi.
Segala yang ku tinggalkan untuk menjadi memori.
Janganlah kembali menghantui.

Perginya aku mencari ketenangan diri.
Dengan harapan,
aku tidak akan mengeluh lagi.
Segala memori yang ditinggalkan, menjadi pedoman dihati.
Janganlah terus dilupai.



Aku melangkah, melangkah, melangkah.
Aku terjatuh, terjatuh, terjatuh dan terjatuh lagi.
Namun aku bangun.
Teruskan kaki melangkah.
Mengharapkan semoga diri ini tidak mengalah dan tidak dipandang lemah.




Akhirnya...



Kekecewaan mengajar kita erti kehidupan. Teruskan perjuangan kita walaupun terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup.
 

p/s : "Bukan semua yang menggembirakan hati kita baik untuk kita. Kadang-kadang yang menggembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yang memualkan hati kita tidak baik untuk kita. Kadang-kadang di situlah letaknya bahagia.” – Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj
 
   

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik