Pages

01 June 2009

Hidup Tak Seindah Pelangi

Assalamualaikum wbt...

Hye...!! I'm back..
Well, korg..Aku pnya mood mnggu ni down la..
Cam hampeh je..

Aku benci btul dgn suasana kat tmpt keja aku ni...
Sumanya serba tak kena...
Korg, aku ni bkn la jenis suka merungut..
Tp sape bleh tahan kn..
Klu dah hari2 kna ngadap mcm2 kerenah..

Aku rasa masa aku mngasuh anak2 mak cik aku pn...
Aku tak stress cmnie..
hehe..

Rimas la keja cmnie..
Tkde perancangan..
Dgn sikap org sekeliling yg suka ckp belakang..
Apa ni??
Apa yg dorg nk dengki kn sgt??

Aku syukur sgt dpt keja gov..
Tp klu dh cmnie la keadaannya...
Rasa tak payah keja kat sini pun takpe..

Tp xplh..
Aku anggap je ade hikmah d sebalik suma ni..
Utk aku lbh berhati-hati dlm menjalani liku hdup ini..

Dlm kesempatan ini jg..
Aku nk citer ttg seseorg yg baru hadir dlm hidup aku..
Korg jgn slh fhm..
Bkn lelaki tau..
Tp pmpn la..

Namanya Mahfuzah Othman...
Orgnya kecil2 mcm aku jg..
Umo dia tua 2 tahun dr aku..
Dia skrg berkhidmat sebagai Pegawai Khidmat Singkat d opis aku ni..
Orgnya simple..
Tp pnuh etika..
Mudah ramah..
Sgt berhati-hati dlm percakapan..
Dia byk bg aku ilmu ttg pelbagai perkara..
Tak perlu la aku senaraikan apa dia..
Cukup aku katakan sgala yg d katanya..
Ada benarnya..
Moga2 persahabatan kteorg trus berkekalan..
InsyaAllah..

Buat kwn2 aku,..
Rindu masa kte bersama-sama..
Andai masa tu dpt d putarkan smula..
Sudah tntu aku akn lakukan..
Tp aku ni bkn doraemon...
Mana la aku mmpu nk buat suma tu..
huhu..

Sesungguhnya d usia baru ni...
Aku bnar2 perlu lebih tabah dlm menghadapi keadaan sekeliling..
Ya Allah..
Permudahkanlah jalan aku..
Sentiasa lah beri aku petunjuk dlm memilih jalan-Mu..
Amin...

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik