Pages

16 January 2015

. SI MOMO DEMOKKU a.k.a OIT .

Hi semua!

Saja nak share tentang kucing a.k.a bulus saya.
Sebenarnya, mula-mula berat hati jugak nak bela si bulus ni. Sebab takut tak termampu menjaganya nanti.
Tapi sebab nak gembirakan Encik Suami, dan kebetulannya kawan satu office ada satu kucing baka DLH untuk di 'let go' .

Maka saya pun. Cuba tanya Encik Suami, dia nak bela tak. Laju je jawapannya, siap dok ulang tanya bila boleh dapat, bila boleh p ambik.

Okla. Bermulalah kisah kami bertiga. Saya, Encik Suami dan Momo (asalnya nama dia Oit dengan tuan lama, tapi Encik Suami tukarkan namanya. Hihihi).

Mula-mula Momo ni macam pemalu sikit dengan kami berdua. Tapi tak lama pun. Tak sampai sejam. Bawak ja Momo masuk ke dalam rumah kami, terus dia tawaf satu rumah. Bilik tidur, dapur, ruang tamu, almari, kabinet dapur dan bilik air. Habis di pusingnya. Sesi suai kenal mungkin. Hihihi.

Momo ni susah sikit bila berada di tempat yang dia tak biasa dan di dalam suasana ramai orang lagilah dia tak suka. Pantang bunyi bising. Terus dia lari menyorok. Dengan orang yg dia tak kenal pun, dia takmau dipegang atau dipeluk apatah lagi nak main dengan dia. Tapi bila dengan saya dan Encik Suami, dia siap jilat-jilat muka, rambut dan kaki lagi. Bila nak tidur pun, mesti dia nak tidur sekali sama ada hujung kepala atau atas dada. Momo ni pun kuat makan dan minum. Ha. Paling kelakar bila dia nak membuang, kemain kasar. Siap kais-kais pasir kucing sampai terkeluar dari bekas dia. Hehehe

Apa yg saya boleh kata. Saya gembira ada Momo. Memanglah dia kalau dengan orang lain dia takmau, tapi tak kisahlah. Asalkan dia mau dengan saya dan Encik Suami.

Sayang si bulusku, Momo. ;)

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik