Pages

22 May 2013

. JEMU .

.
Luka bila disakiti.
Meski bisa diubati.

Tetapi kesannya tetap akan ada dihati.

Empat tahun. Empat tahun.
Aku belajar. Cuba faham kehendak hati sendiri.
Pedihnya bila diduakan.
Bila dimainkan.

Bukan semudah esok aku boleh kembali mencari teman.

Sakitnya.
Aku seorang saja yang rasa.
Orang boleh kata, mereka memahaminya.
Tapi bohonglah.
Mereka bukan melaluinya. Mereka cuma nampak kesannya pada kita.

Empat tahun bukanlah satu tempoh yang mudah bagi aku.
Ditambah pula dengan kehadiran 'abang'. Dia cinta pertama aku.
Sehingga kini.
Dia memang tak pernah aku lupai.
Kami tak pernah bersama pun.
Cuma cinta pertama aku itu tak berbunyi.

Sumpah. Mencintai dia paling sakit.
Aku dekat dengan dia.
Tapi sayang,
Dia tak pernah hargai.
Dah tertulis mungkin. Kami bukannya dicipta tuk bersama.
Aku memang sedang belajar untuk redha.

Dengan kenangan yang ada.
Aku belajar menjauhi.
Aku belajar menghargai.

Lalu risiko dan apa yang aku takuti.
Aku cuba tak peduli.

Aku bukakan hati.
Untuk seseorang yang ku kira dia akan menyayangi.
Ya. Kisah silam dia memang perit tuk aku hindari.
Tapi cuba. Fikir mungkin ini yang terbaik sekali.

Usia kami berbeza dua tahun.
Dia muda dari aku,
Ya, itu memang merisaukan aku.

Aku tak minta harta benda.
Aku tak minta wang berjuta.
Aku tak minta dimanja sentiasa.

Cukup.
Dia faham apa aku rasa.
Apa yang dah aku lalui sebelum aku bersama dia.

Tolonglah.
Jangan buat aku jemu.
 .

   

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik