Pages

05 February 2013

. GIGI DAN PEMBANTU PERGIGIAN .

.
Yeay!
Akhirnya setelah berbulan-bulan bertangguh tuk pegi buat rawatan gigi.
Semalam tercapai jugak hajat aku.

Well, thanks to Kak Yong a.k.a kakak sepupu aku sebab tolong buat temujanji tuk pemeriksaan.
So that, aku tak perlu berulang 2-3 kali untuk buat temujanji.
Temujanji tu pukul 2 petang semalam.
Mulanya risau jugak takut sesat sebab aku tak berapa pakar jalan belah Butterworth.
Dan aku juga cuba explore melalui google maps, tapi tak jumpa pun.
Klinik Kesihatan Butterworth.
Then, i've decided to redah je. Kira redha je la kalau sesat.
Tapi alhamdulillah.
Pukul 1 petang aku keluar dari USM Penang, then 1.30 petang dah sampai.
Tak sesat dan tak susah pun jalan ke sana.
Cuma klinik nye je agak terlindung.
Btw, no wonder la aku tak jumpa dalam google maps.
Sebab ianya bukan Klinik Kesihatan. Tapi Kompleks Kesihatan Butterworth.
Ok. Tak kisah la. Janji dah selamat sampai.
Memandangkan aku pun sampai time lunch hour.
So, rileks-rileks dulu sambil tengok tv diruang menunggu.
Kakak sepupu aku pun takde di Klinik sebab kena bertugas di kawasan sekolah.
Lepaklah sorang-sorang sementara menunggu pukul 2 petang.
Ok! Time's up.

Tepat pukul 2 petang.
Aku panjat lah tangga kerna Pejabat Pergigian dorang terletak di tingkat satu.
First customer tu.
Ada la sorang jejaka yang duduk dikaunter yang tolong bantu aku buat pendaftaran.
Just kena bayar RM1 je untuk pendaftaran then aku duduk menunggu turn.
 Masa menunggu tu, aku memang perasaan doktor lelaki (cam sebab dari pemakaian kemas :p) yang lalu dan masuk ke bilik pergigian.
Yes, not bad la.
Doktor kot. Tapi takpe. Fizo Omar still lagi cantik menarik kau memang da boomm! o_O
Terus lagi menunggu sambil tengok drama 'Jiwang Karat'.
Then ada seorang pembantu pergigian lelaki lalu depan aku.
Dia memang usha aku semacam je. Pelik gak.
Sampai nak masuk dalam bilik tu pun dia still pandang aku.
Ahai. Tergoda dengan 'gadis pink' ni ke encik? Janganlah begitu. Malu cheq. :p
Dari gayanya, macam dia muda 2-3 tahun dari aku. Sebab kecik je orangnya.

Ding! Cik Nur Aidila Mohd Lokman.
Yeay. Its my turn now.
Masuklah dalam bilik pergigian tu.
Alamak. Doc hensem ni la yang check aku.
Malu. malu. malu.
Tapi tebalkan muka je.
Serius masa dia buat gigi aku tu.
Aku tak rasa sakit langsung. Tapi rasa gementar ada la.
Well hello.
Hensem kot. Dah tu jarak dia dengan aku memang sangat hampir la. Aish.
First dia check gigi aku. Dia kata gigi semua ok. Tak perlu tampal.
Kita just cuci je.
Aku pun jawab. 'Ok sayang'. Oi! Penyepak nak? Hahaha.
Takde la. Aku just jawab. Ok. Mana yang terbaik. *skema tak jawapan?*

Ok. Dlm 15 minit kot.
Settle semua.
Jejaka pembantu pergigian tu ada pas kad aku dan minta bayar RM2 tuk cuci gigi di kaunter.
Aku tak berani pandang dia. Takut tergoda dengan pandangan mata dia tu.
*Lupa nak cakap, mata dia sangat charming okey!*
Just ambil kad tu. Dan terus g buat bayaran.
Sambil dalam hati dok berharap, jejaka tu panggil aku.
Tapi hampa. hampa. hampa. hampa.
*sob sob sob sob sob*
Agak-agak korang, dia cari tak aku siapa?
Dia boleh je tengok details aku pada kad yang dorang simpan tu.
Mungkin tak kot.
Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Takpe. Nanti nak g check gigi kat situ lagi la.
Untung-untung jumpa doc hensem tu lagi. #ehsilap
Untung-untung dapat terserempak dengan jejaka pembantu pergigian tu lagi.
Mana tahu kali ni dia nak tegur ke? Kan kan kan?

Sabar je menanti.

Nota Hati Cik Ramarama : Lupa nak cakap, nama doc tu 'Ashraf Marwan'. Tapi nama jejaka pembantu pergigian tu tak sempat nak usha. :(
.















   

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik