Pages

21 November 2012

. YA MUNGKIN .

.

Mr Neo,

Ada sesuatu yang istimewa tentangnya.
Tak tahu apa. Tapi dia punya caranya.

Macam makin rapat dengan dia.
Mungkin dah tiba masa.
Hati ini dibuka untuk orang lain pula.

Ya. Mungkin.

Kita tak tahu aturanNYA.
Kita tak tahu perjalanan di masa mendatang.
Tapi kita boleh mendoakan. Biarlah semuanya yang terbaik.

Aku tak tahu.
Mungkin, jodohku mungkin 'Mr. Neo. Ataupun orang lain.
Atau mungkin dia adalah orang yang sama dah aku tunggu selama 4 tahun.

Ya. Mungkin.

Kata teman,
Cinta aku rumit. Sebab aku tak pernah melepaskan.
Lalu aku kata. Bukan aku tak pernah melepaskan, cuma aku tak pernah memilikinya pun.
Sebab itu aku tak melepaskan apa-apa.
Dan aku cuma mampu tersenyum yang penuh makna.

Teman,
Andai kau tahu apa isi hati. Apa yang dah aku lalui.
Pasti kau memahami.
Sebenarnya, sayang aku pada dia tak pernah berganti.
Biar kenyataannya kami tak pernah saling memiliki.
Ya. Selalunya aku tak pernah mengerti.
Yang aku tahu. Sememangnya dia aku sayangi.
Dan andai dia tak aku miliki. Aku faham.
Jodoh, ajal, maut.
Itu semua dari DIA.
Begitu juga perasaan ini. DIA hadirkan bersebab.
Aku sendiri tak pinta sebab aku tahu.
Aku dan dia bagai langit dan bumi.
Jauh terpisah dalam realiti.

Dan atas sebab itu juga, aku belajar menjauhi.
Menerima segala apa yang terjadi.
Aku harap dengan itu aku tak tersakiti...Lagi.

Kini.
Rasa itu masih ada.
Tapi aku belajar menerima suratanNYA.

Mr Neo bukan pengganti dia.
Orang lain juga bukan pengganti dia.
Kerna hakikatnya DIA tahu betapa dia terpenting dihati.
Tapi tak pernah termiliki.
Hadir insan lain, buat pengisi hati..Melengkapi diri ini.
Yang tak mampu dia penuhi.

Ya. Mungkin.
.
   

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik