Pages

25 October 2012

. . BICARA HATI #44 .

.
Untuk kesekian kalinya.
Aku cuba nak buat semuanya kembali normal. And i tried to cheat myself. My own feelings
Korang tahu itu semua tak semudah.
Tak semudah yang korang selalu kata dan bayangkan.
Yes i know. Because i'm the one who face it.
Dah berjuta kali. Aku bangun pagi dan yakinkan diri.
Semuanya akan baik-baik saja. Jangan risau. Jangan fikir apa-apa. Jangan ingat apa-apa.
Stay positive.
Ya. hampir berjalan lancar. Tapi dalam kekuatan yang aku cuba cari tu.
Sebenarnya aku menangis sendiri.

Kau tahu? Pernah nampak? Ada rasa?

Tak.

Sebab aku tak tunjuk.
Hatta kepada sesiapa pun. Cuma DIA. Dari DIA aku tak berjaya sembunyi.
Hakikat yang di setiap penghujung solat. Aku sebut nama dia dengan air mata yang menitis.
Allah. Aku rindu dia.
Kenapa harus semuanya jadi susah begini.
Bukan aku tak belajar menerima kenyataan.
Tapi kenyataan seolah tak membenarkan aku melupakan.

Pada siapa harus aku luahkan? Sebab tak sesiapa memahami keadaan.
Mungkin mereka boleh nasihatkan, dan biarkan bebanan ini berkurangan.
Tapi sampai bila aku kena bertahan?
.
 

   

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik