Pages

03 November 2010

. Let me telling you the story .

Awak,
saya suka awak.
Suka sangat-sangat.
Tapi saya kena mengalah.
Sebab saya tahu, saya bukan yang selayaknya untuk awak.
Tapi awak. Izinkan saya tersenyum bila,
YM awak kelihatan d skrin lappy saya..
Mesej awak masuk ke inbox hp saya..
Status saya di FB awak like dan komen..
Gambar-gambar saya di FB awak selalu view..
Merenung gambar awak bersama saya..
Cukupla semua itu untuk buat saya tersenyum semula.
Walaupun awak tak tahu.
Kadang-kadang saya rasa hipokrit je bila boleh bergurau senda dengan makwe awak.
Sedangkan dalam hati ini, rasa macam nak meletup je.
Kelakar kan? It's ok awak. I'm used of it~
Tapi kan awak.
Kenapa entah. kadang-kadang saya selalu banding makwe awak dengan saya.
Saya ini la. Makwe awak itu la.
Dan nyatanya kan. Kelebihan makwe awak banyak mengatasi kekurangan saya ^_^
Saya redha awak.
Bila tengok awak bahagia dengan makwe awak tu. saya pun akan bahagia awak.
Biarpun, saya senyum dalam tak ikhlas. Tapi saya tak kisah.
Asalkan saya tahu, awak memang bahagia :)
Awak tahu, bukan saya tak pernah cari orang lain.
Tapi saya tak boleh la awak.
Tiap kali saya nak cari lain. Sya mesti bandingkan awak dengan orang tu.
Gila kan saya?
Sebab itu la sampai sekarang saya tak boleh lupa awak.
Kenapa ye awak?
Sebelum saya tahu awak dah ada makwe, awak layan saya baik sangat.
Selalu chat di FB dan YM.
Selalu komen-komen d wall kita.
Selalu komen-komen gambar saya.
Tapi sekarang, tiada pun awak.
Awak nak tegur saya pun dah susah. Ini kan nak komen-komen kat wall saya.
Saya selalu muncul d wall awak.
Tapi awk tak pernah tegur saya dah.
Tegur la saya awak. Walau sebagai kawan pun.
Saya pasti senyum meleret je pastu.
Awak.
Ada seorang kawan awak tu.
Saya tak tahu apa saya rasa pada dia.
Sebab selepas awak, dia saja yang rajin melayan saya.
Dia rajin YM saya, tegur FB saya, balas komen FB saya.
Saya tak tahu awak.
Saya bukannya ada kuasa untuk membaca hati orang.
Saya tak tahu kenapa dia baik sangat dengan saya.
Dia suka saya ke awak?
Atau saya sahaja yang perasan lebih? Macam yang sama saya fikir semasa awak layan saya.
Saya keliru la awak.
Kalau betul dia suka saya.
Saya tetap kena mengalah awak.
Sebab kawan saya suka dia dan ada seorang kawan baru saya juga nampak seperti berminat pada dia.
Saya bukannya nak jual mahal pada dia tau awak.
Saya juga tak membandingkan dia dan awak.
Cuma saya takut akan buat dia terluka.
Jadi, biarlah saya mengalah awak. Janji kawan-kawan saya itu, senyum bahagia.
Kan awak kan?
Lagipun, saya pun tak tahu awak, Dia tu betul ke suka kat saya,
Entah-entah saya yang perasan lebih. hahaha~
Kini.
Saya masih sendiri.
Saya masih mencari.
Saya masih menanti.
Apa yang akan berlaku nanti. Saya pun tak pasti.
Sendirian tersenyum meniti hari-hari yang penuh berliku ini ^_^
-MUZFIRAH MARHA-

6 comments:

Nur Aainaa Khairunnisa said...

macam tau sape je dua orang itu...^_^

~M.i.z.D.i.e.L.a~ said...

aina,
haha. ini tiada kaitan la :P

Ailysya said...

uik siapakah dua org 2?? jeng..jeng...jeng... hehe

~M.i.z.D.i.e.L.a~ said...

Adik Farah,
jeng. jeng jeng.
cuba teka siapa ye :p

Ailysya said...

hurmmm... sape ek? adusss.. x reti la nk teka2 ni.. huhu..

~M.i.z.D.i.e.L.a~ said...

adik farah,
haha. biarkan je la sesape pn.
biarlah rahsia :p

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik