Pages

18 June 2013

. BICARA HATI #65 .

.
Bagaimana untuk ajar hati kita melupakan seseorang yang tak pernah pun menjadi milik kita?

Kadang tak terbayang.
Sakitnya mencintai seseorang dalam diam.

Kita boleh pesan pada hati.
Jangan terlalu mencintai. Takut nanti dilukai.

Tapi boleh hati faham?

Bohong.

Dah bertahun aku mencuba.
Tak pernah berjaya.
Sakitnya? Masih aku rasa.

Dan mengapa.

Tiap kali aku berlari menjauhkan diri.
Aku pasti berpusing kembali.

Dan akhirnya, bila diperhati.
Dia masih aku dekati.

Mungkin bukan secara realiti.
Tapi hati. Minda. Diri?
Selalu aku ajarkan diri, jaga dia. Jaga dia.
Sehingga dah terbiasa. 

Mungkin bila dia dah jumpa pengganti yang pasti.
Baru aku akan belajar mengerti.
Sebenarnya, aku tak pernah dicintai.

Ya, aku tahu.
.
   

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik