Pages

07 February 2013

. BICARA HATI #60 .

.
.
Nak cerita tentang soal kerja.
Malas sebenarnya.
Tapi perlu juga.

Ya.
Setelah berhari dengan spekulasi tersendiri.
Hari ni.
Bos panggil masuk bilik.
And yes, aku dah macam dapat rasa apa yang nak dibincangkannya.
Lebih kurang begini perbualannya :-

Bos : U tau kan i kena pindah ofis dila. So, u nak ikut tak?
Me  : Errr. The decision not on me bos. Its up to u la.
Bos : I rasa i tak bawak u la. I sayang orang lain. (sambil dia tersengih)
Me  : (me smile) . Bos bawak kak anna ye?
Bos  : Actually, sadly to inform u that on 15th February u kena cari kotak-kotak and start packing.
Me  : Errr. Packing for bos?
Bos : Me and u. And Anna will join us too.
Me  : (dlm hati - ya seperti yg dijangka) . Lepas CNY boleh bos?
Bos : Up to u. Tapi kita kena pindah 15hb la. Tapi u jgn inform sesiapa lagi sebab surat baru nak dikeluarkan. Lepas dapat surat baru boleh kecoh. Even Anna pun u jangan beritahu lagi.
Me : Ok bos. Err. Btw bos, i still kena buat kerja yang sama kan? I mean tugas hakiki.
Bos : Don't worry. U still kena handle kerjaya. Cuma bebanan kerja u akan kurang di sana.

*lain-lain perbualan dirahsiakan*

Ya. Mulanya masa aku dapat tahu khabar angin ni last month.
Memang hati aku rasa berat sangat.
Aku dah selesa di sini.
Aku dah terbiasa begini.
Kemudian. Aku ambil keputusan untuk minta pendapat kak Dah.
Alhamdulillah.
Selepas selesai berborak dengan dia.
Dia nasihat itu ini pada aku.
Aku dah mula nampak hikmahnya.
Mungkin ini yang terbaik.
Aku tak harapkan apa-apa.
Cuma aku harap janganlah ada masalah yang sama juga di sana.
InsyaAllah.

Maka bermula minggu hadapan.
Barang-barang perlu dikemas.
Kerja-kerja perlu diselesaikan.

Allah. Permudahkanlah.
.
   

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik