Pages

10 December 2012

. KEBENARAN .

.
Sedih.
Semenjak-dua menjak ni. Banyak cerita buruk aku dengar tentang mereka.
Ya. Hakikatnya perkara negatif tu memang dah lama sampai ke telinga aku.
Cuma aku taknak masuk campur life mereka.
Aku minat mereka. Aku suka muzik mereka. Aku sayang band mereka.
Sebab itu aku abaikan cerita-cerita buruk itu pergi dibawa angin.

Tapi sejak aku terkena.
Dan sejak akhir-akhir ini.
Sumpah aku menyampah dengan mereka.
Makin aku tahu mengenai hal mereka. Makin benci dirasa.

Sorang-sorang tunjukkan rashia tersembunyi tanpa diketahui.
Bukan kecil. Tapi besar.
Aku diam.
Diam sambil berfikir. Apa yang patut aku lakukan.
Aku taknak terlibat dengan mereka lagi.

Terutama dengan dia lagi.
Sedang hati belajar menjauhi. Aku harap mereka akan berubah nanti.
Berhenti.
Jauh, sentiasa aku akan mendoakan mereka.
Pasti.
.
   

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik